Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití PFT u dospívajících a dospělých
Zouzalová, Žaneta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u populace dospívajících a dospělých v aplikovaných disciplínách psychologie se zaměřením na oblast experimentální, klinické, pedagogické, poradenské, forenzní, interkulturní psychologie, psychologie práce a organizace a psychoterapie. Práce se zaměřuje na historické souvislosti i aktuální využití testu v zahraničí a představuje tím možnosti takového využití i v našich podmínkách. Praktická část práce je věnována návrhu výzkumu, který si klade za cíl zjistit kauzální vztah mezi změnami v reaktivitě jedince v zátěžových situacích a vnějším záměrným působením v podobě intervenčních programů, které se zaměřují na posilování dovedností pro zvládání zátěžových situací. Rosezweigův obrázkový frustrační test je v návrhu výzkumu využíván jako nástroj zachycují dynamiku změn v reaktivitě jedince. KLÍČOVÁ SLOVA: Rosenzweigův obrázkový frustrační test, projektivní metoda, frustrace, agrese, reaktivita v zátěžových situacích.
Problematika motivace žáků II. stupně základních škol
Mazúchová, Ráchel ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat problematiku související s motivací k učení (respektive jejím nedostatkem) u žáků druhého stupně základních škol. Pokouší se analyzovat vlivy, které motivaci ve škole snižují či komplikují, a zaměřuje se na nejčastější následky frustrace potřeb ve školním prostředí - nudu a strach. Zároveň se zabývá možnostmi vzbuzování potřeb poznávacích, výkonových a sociálních, které pro motivaci ve škole hrají klíčovou roli, a snaží se odpovědět na otázky po způsobech a prostředcích, jimiž lze motivaci k učení žáků, s přihlédnutím k jejich vývojovým specifikům, zvýšit. Zvláštní pozornost v souvislosti s tímto tématem je věnována vlivu interakce učitel - žák. Empirická část obsahuje postřehy z praxe; tyto postřehy tvoří doplněk k poznatkům z teoretické části.
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu
Pospíchal, Martin ; Michalík, David (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu Ing.Mgr.Martin Pospíchal, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2013 Tématem rigorózní práce je problematika psychické zátěže, resp. psychické zátěže u profesí, které jsou jejímu působení vystaveny ve zvýšené míře. Z nepřeberného množství profesí, ve kterých na člověka působí intenzivní psychická zátěž, je v rigorózní práci zkoumána problematika skupiny vrcholových manažerů, konkrétně pracovníků vrcholového managementu z oblasti firem zabývajících se prodejem informačních technologií. Cílem práce je především postihnout způsoby a strategie zvládání stresu u této cílové skupiny. Z metodického hlediska bylo pro výzkum použito metody polostrukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku pro zjišťování strategií zvládání stresu. Provedené výzkumy nasvědčují tomu, že intenzivní psychická zátěž tvoří nedílnou součást výkonu profese vrcholového manažera. Její působení je hodnoceno jako více zatěžující ve srovnání s nižším pracovním zařazením, a to především z pohledu širšího spektra působících forem psychické zátěže. Za převažující typy zvládání působící psychické zátěže se ve výzkumu ukazují především aktivní způsoby vyrovnávání se se zátěží, jako je kontrola a řízení situace samotné, dále kontrola vlastních reakcí v dané...
Analýza faktorů, které významně ovlivňují subjektivní vnímání psychické zátěže
Pecha, Jiří ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Dvorský, Jaroslav (oponent)
Název: Analýza faktorů, které významně ovlivňuji subjektivní vnímání psychické zátěže. Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je porovnání změn subjektivně vnímané zátěže u skupiny vojenských profesionálů před a následně po zátěži, které jsou denně vystaveni při výkonu svého povolání. Metody: V práci byla použita metoda výzkumu formou standardizovaného dotazníku skládajícího se ze dvou forem otázek, z nichž jedna byla položena zkoumanému vzorku před zátěží a druhá forma po zátěži. Poté byly obě formy dotazníků analyzovány a statisticky vyhodnoceny. Výsledky: Výzkumem bylo zjištěno, že ze zkoumaných faktorů věku, vzdělání a délky služby u jednotky, má na změny subjektivně vnímané psychické zátěže největší vliv věk a délka služby u jednotky. Dále bylo zjištěno, že ke konci celodenní směny se subjektivně vnímaná zátěž u jednotky zvýšila. Klíčová slova: stres, psychická zátěž, frustrace, trauma, PTSD, zahraniční mise, voják.
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Drbohlavová, Vanda ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů.
Understanding active youth in Bosnia and Herzegovina
Ostrý, Michal ; Žíla, Ondřej (vedoucí práce) ; Šístek, František (oponent)
S pomocí terénního výzkumu se tato práce zaměřuje na aktivní mladé v Bosně a Hercegovině, kterým se snaží porozumět ve dvou kontextech. Předně jde o komplikované pozadí v zemi po daytonském míru, ke které stále přísluší její poválečné přízvisko. Zároveň je však důležité vzít v potaz kontext současného porozumění participačních trendů, které jsou studovány v západních demokratických zemích. Zejména se jedná o odklon od formální participace směrem k aktivismu konkrétního problému. Výsledky naznačují, že aktivní mladí v Bosně a Hercegovině participují ze tří hlavních důvodů: identifikace s podobně smýšlející komunitou a rozvoj přátelství, touha přispět k pozitivní změně a potřeba seberozvoje. Tyto důvody jsou indikací postojů, které studovaní mladí zastávají. Zejména vnímají negativně nacionalismus, cení si sociálních aspektů svých aktivit a uvědomují si potřebu se rozvíjet. Poslední zmíněný aspekt je silnější u žen a možná stojí i za jejich převahou v participujících komunitách. Až na toto hledisko se však participace aktivních mladých příliš neliší od té studované v západních demokraciích. Z řady významně vystupuje jen přetrvávající tendence k autoritářství, ve kterém někteří aktivně participující mladí vidí řešení problémů Bosny a Hercegoviny. Nabízí se, že rozdílná frustrace jednotlivých mladých...
Lean Management jako etický problém
Kureš, Jakub ; Štica, Petr (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
Anotace: Lean management jako etický problém Způsoby řízení firem jsou především závislé na tom, čím se daná společnost zabývá. Jednou z možností řízení je lean management, který je typický pro automobilový průmysl, ale využívá se pro svou efektivitu také v ostatních průmyslových odvětvích. Jde o způsob řízení, který maximalizuje produktivitu práce, snižuje finanční zátěž ve výrobním procesu a v neposlední řadě snižuje chyby lidského faktoru. Cíl této práce je zaměřen na vysvětlení základních pojmů z oblasti ekonomie a etiky zaměřených na způsob řízení podniku. Součástí je popis konkrétního případu zavedení lean managementu v nadnárodní společnosti. Navazuje etická reflexe, jež se zaměřuje na porovnání popsané implementace s prezentovanými firemními hodnotami. Dále je lean management reflektován s teorií participujících skupin (Stakeholder). Práci zakončuje popis následků zavádění systémů zaměřených především na efektivitu a zisk s možnými východisky. Klíčová slova: lean management, etické řízení podniku, manažer, zaměstnanec, firemní kultura, efektivita, zisk, klíčové ukazatele, firemní hodnoty, etický kodex, stres.
Motivace studentů ke studiu na Husitské teologické fakultě Univerzity Karlovy
Bůžková, Sára ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku motivace studentů ke studiu na Husitské teologické fakultě Univerzity Karlovy. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. Cílem teoretické části práce je podat souhrnné informace o daném tématu. Cílem praktické části je zjistit a analyzovat motivaci studentů oboru Sociální a charitativní práce. Součástí praktické části je dotazník, zjišťující motivy studentů studovat tento obor a jejich potřebami pokračovat dále ve studiu a vzdělávat se. Dotazníkové šetření ukázalo, že nejčastěji studenty láká nenáročnost přijímacího řízení společně s osobním zájmem studovat tuto fakultu. Pro samotný obor se v prvopočátku rozhodli hlavně kvůli touze pomáhat lidem a být prospěšný. Od vystudování oboru si slibují zvýšení profesní kvalifikace, vyšší šance na dobré pracovní uplatnění a získání titulu. Studenti na Husitské teologické fakultě oceňují hlavně prostředí menší fakulty, kde panuje rodinná atmosféra, tolerance a otevřenost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.